18.06.2012, 19:48
Witam
W tym poradniku nauczymy się podstaw, oraz zaawansowanych technik szycia ubioru i przygotowywania materiałów potrzebnych nam do tego bardzo potrzebnego zawodu w świecie Haven and Hearth.
Zacznijmy od podstaw, każdy dobry krawiec powinien się skupić na skillu sewing! Inne skille nie są nam potrzebne, ale jeżeli chcemy mieć coraz lepsze materiały do szycia możemy wykupić skill farming. Następnie interesują nas dwa atrybuty Dexterity i Psyche one są bardzo ważne dla naszego szwacza, gdyż podbijają wartość quality produktu.
Nie będę rozpisywał się skąd brać Learning Points na zakup skilli, ale napiszę kilka słów, jakie jedzenie będzie nam potrzebne do podnoszenia w/w atrybutów. Umiejętne jedzenie pozwoli nam szybciej zdobywać upragnione atrybuty, ale poczytajcie inne poradniki, w których jest to dokładnie opisane. Warto tutaj nadmienić, iż niektóre jedzenie daje też inne wartości FEP, dlatego przed jedzeniem należy się upewnić, co chcemy podnieść.
Dexterity zdobywamy poprzez jedzenie:
-Creamy Cock
-Beeted Bird Breast
-Bloated Bolete.
-Ant Empress
-Baked Birchbark Bream
-Chantrelle & Onion Pirozhki
-Perched Perch
-Roast Roach Wrap
-Chicken Chorizo
-Birchbark Bream
-Chicken Salad
-Zesty Brill
-Roasted Brill
-Onion Rings
-Roasted Roach
-Boiled River Pearl Mussel
-Roasted Chicken Meat
-Chantrelles
Psyche zdobywamy poprzez jedzenie:
-Jorbonzola
-Wonderful Wilderness Wurst
-Roasted Troll Meat
-Butter-steamed Cavebulb
-Birthday Cake
-Creamy Cock
-Ring of Brodgar (Seafood)
-Ant Empress
-Ring of Brodgar (Baking)
-Beeted Bird Breast
-Roasted Sturgeon
-Boiled River Pearl Mussel
-Rat on a Stick
Jak widać powyżej niektóre potrawy dają nam dwa pożądane atrybuty, oraz niektóre także LP, więc należy rozważnie wybrać między ich zjedzeniem a włożeniem do zakładki study w celu ich wystudiowania by zdobyć upragnione LP.
Istnieje możliwość tymczasowego wzrostu naszych umiejętności i atrybutów poprzez różne przedmioty i "używki".
Do tego będą nam potrzebne rzeczy:
-Wine (wino)
Po wypiciu kieliszka wina daje nam tymczasowy bonus "A Glass with a Friend" i atrybuty idą nam w górę strength by 10, intelligence by 10, charisma by 15 and psyche by 5, jednak na określony czas. Trzeba pamiętać, aby nie przesadzić, bo efekt będzie odwrotny do zamierzonego.
-Pipe and Tobacco (fajka i tytoń)
Tytoń palimy przy użyciu pipe, daje nam bonus "Smoke & Fire”, co podnosi nam tymczasowo Psyche.
-Clothier's Thimble (Naparstek)[img]http://ringofbrodgar.com/w/images/e/e5/Clothier's_Thimble.png[/img]
Dodaje nam dexterity i sewing, czym lepsza, jakość naparstka tym większy bonus.
No dobra wiemy już jak mamy zadbać o to, aby nasza postać była coraz lepsza w tym, co robi, to teraz przedstawię wam rzeczy, bez których nasz zawód nie będzie miał sensu, i takie, które ułatwią nam pracę.
Zacznijmy od przedmiotów niezbędnych przy naszej pracy:
-Drying Frame:
Używamy, gdy chcemy wysuszyć świeże skóry ze zwierząt. Jakość Drying Frame nie ma tutaj żadnego znaczenia na jakość skór.
-Tanning Tub:
Gdy mamy już wysuszoną skórę, możemy ją zamoczyć w tym urządzeniu w celu przerobienia dalej naszego materiału.
W tym celu należy napełnić do pełna wodą i dodać tree bark, następnie wkładamy skórę i czekamy. Istnieje bug związany z tym procesem, mianowicie, gdy podniesiemy zapełniona tanning tube np. do łodzi i przejdziemy się przez chwilkę czas oczekiwania na gotowy produkt zostanie zmniejszony.
Ilość skóry jest uwarunkowana wielkością. Suszona skóra niedźwiedzia (dzik, krowa, jeleń) dadzą nam 4 kawałki, lis owca dwa kawałki, Królik natomiast jedną.
Jakość skóry możemy wyliczyć poprzez wzór:
qLeather = (3*qHide + qBark + qWater + qTub)/6.
-Spinning Wheel
Używamy do produkcji Silk Thread i Yarn.
Na jakość produktu wpływa, jakość spinning wheel.
Możemy wyliczyć quality naszego produktu poprzez wzór:
MaterialQ = ((3 * avg material Q) + spinning wheel Q)/4
and softcapped by
-Loom
Używamy do produkcji Gauze, Hirdsman's Cape, Linen Cloth, Silk Cloth.
Na jakość produktu wpływa, jakość loom.
MaterialQ = ((3 * avgMaterialQuality) + loomQuality)/4
and softcapped by
-Herbalist Table
Ma wiele zastosowań, ale nas interesuje tylko jedno z nich. Na tym stoliczku kładziemy kokony jedwabnika.
Czym lepsza, jakość stołu tym lepsza w późniejszym czasie, jakość kolejnych jajek, (ale o tym napisze dalej)
-Cauldron
Służy do gotowania kokonów, z których wyciągamy nitki jedwabiu.
Jakość kociołka, wody oraz użytego drewna nie ma tutaj znaczenia, nitki będą miały taką samą wartość ql jak kokony.
-Mulberry Tree
Teraz troszkę nie typowo, bo nie jest to urządzenie, lecz drzewo, ale liśćmi tego drzewa będziemy karmić nasze jedwabniki, więc jest konieczne posiadanie go w naszym inwentarzu rzeczy niezbędnych. Pamiętajmy, czym lepsze jakościowo drzewo tym daje lepsze liście, a to daje z kolei lepsze kokony jedwabników.
c.d.n.
W tym poradniku nauczymy się podstaw, oraz zaawansowanych technik szycia ubioru i przygotowywania materiałów potrzebnych nam do tego bardzo potrzebnego zawodu w świecie Haven and Hearth.
Zacznijmy od podstaw, każdy dobry krawiec powinien się skupić na skillu sewing! Inne skille nie są nam potrzebne, ale jeżeli chcemy mieć coraz lepsze materiały do szycia możemy wykupić skill farming. Następnie interesują nas dwa atrybuty Dexterity i Psyche one są bardzo ważne dla naszego szwacza, gdyż podbijają wartość quality produktu.
Nie będę rozpisywał się skąd brać Learning Points na zakup skilli, ale napiszę kilka słów, jakie jedzenie będzie nam potrzebne do podnoszenia w/w atrybutów. Umiejętne jedzenie pozwoli nam szybciej zdobywać upragnione atrybuty, ale poczytajcie inne poradniki, w których jest to dokładnie opisane. Warto tutaj nadmienić, iż niektóre jedzenie daje też inne wartości FEP, dlatego przed jedzeniem należy się upewnić, co chcemy podnieść.
Dexterity zdobywamy poprzez jedzenie:
-Creamy Cock
-Beeted Bird Breast
-Bloated Bolete.
-Ant Empress
-Baked Birchbark Bream
-Chantrelle & Onion Pirozhki
-Perched Perch
-Roast Roach Wrap
-Chicken Chorizo
-Birchbark Bream
-Chicken Salad
-Zesty Brill
-Roasted Brill
-Onion Rings
-Roasted Roach
-Boiled River Pearl Mussel
-Roasted Chicken Meat
-Chantrelles
Psyche zdobywamy poprzez jedzenie:
-Jorbonzola
-Wonderful Wilderness Wurst
-Roasted Troll Meat
-Butter-steamed Cavebulb
-Birthday Cake
-Creamy Cock
-Ring of Brodgar (Seafood)
-Ant Empress
-Ring of Brodgar (Baking)
-Beeted Bird Breast
-Roasted Sturgeon
-Boiled River Pearl Mussel
-Rat on a Stick
Jak widać powyżej niektóre potrawy dają nam dwa pożądane atrybuty, oraz niektóre także LP, więc należy rozważnie wybrać między ich zjedzeniem a włożeniem do zakładki study w celu ich wystudiowania by zdobyć upragnione LP.
Istnieje możliwość tymczasowego wzrostu naszych umiejętności i atrybutów poprzez różne przedmioty i "używki".
Do tego będą nam potrzebne rzeczy:
-Wine (wino)
Po wypiciu kieliszka wina daje nam tymczasowy bonus "A Glass with a Friend" i atrybuty idą nam w górę strength by 10, intelligence by 10, charisma by 15 and psyche by 5, jednak na określony czas. Trzeba pamiętać, aby nie przesadzić, bo efekt będzie odwrotny do zamierzonego.
-Pipe and Tobacco (fajka i tytoń)
Tytoń palimy przy użyciu pipe, daje nam bonus "Smoke & Fire”, co podnosi nam tymczasowo Psyche.
-Clothier's Thimble (Naparstek)[img]http://ringofbrodgar.com/w/images/e/e5/Clothier's_Thimble.png[/img]
Dodaje nam dexterity i sewing, czym lepsza, jakość naparstka tym większy bonus.
No dobra wiemy już jak mamy zadbać o to, aby nasza postać była coraz lepsza w tym, co robi, to teraz przedstawię wam rzeczy, bez których nasz zawód nie będzie miał sensu, i takie, które ułatwią nam pracę.
Zacznijmy od przedmiotów niezbędnych przy naszej pracy:
-Drying Frame:
Używamy, gdy chcemy wysuszyć świeże skóry ze zwierząt. Jakość Drying Frame nie ma tutaj żadnego znaczenia na jakość skór.
-Tanning Tub:
Gdy mamy już wysuszoną skórę, możemy ją zamoczyć w tym urządzeniu w celu przerobienia dalej naszego materiału.
W tym celu należy napełnić do pełna wodą i dodać tree bark, następnie wkładamy skórę i czekamy. Istnieje bug związany z tym procesem, mianowicie, gdy podniesiemy zapełniona tanning tube np. do łodzi i przejdziemy się przez chwilkę czas oczekiwania na gotowy produkt zostanie zmniejszony.
Ilość skóry jest uwarunkowana wielkością. Suszona skóra niedźwiedzia (dzik, krowa, jeleń) dadzą nam 4 kawałki, lis owca dwa kawałki, Królik natomiast jedną.
Jakość skóry możemy wyliczyć poprzez wzór:
qLeather = (3*qHide + qBark + qWater + qTub)/6.
-Spinning Wheel
Używamy do produkcji Silk Thread i Yarn.
Na jakość produktu wpływa, jakość spinning wheel.
Możemy wyliczyć quality naszego produktu poprzez wzór:
MaterialQ = ((3 * avg material Q) + spinning wheel Q)/4
and softcapped by
-Loom
Używamy do produkcji Gauze, Hirdsman's Cape, Linen Cloth, Silk Cloth.
Na jakość produktu wpływa, jakość loom.
MaterialQ = ((3 * avgMaterialQuality) + loomQuality)/4
and softcapped by
-Herbalist Table
Ma wiele zastosowań, ale nas interesuje tylko jedno z nich. Na tym stoliczku kładziemy kokony jedwabnika.
Czym lepsza, jakość stołu tym lepsza w późniejszym czasie, jakość kolejnych jajek, (ale o tym napisze dalej)
-Cauldron
Służy do gotowania kokonów, z których wyciągamy nitki jedwabiu.
Jakość kociołka, wody oraz użytego drewna nie ma tutaj znaczenia, nitki będą miały taką samą wartość ql jak kokony.
-Mulberry Tree
Teraz troszkę nie typowo, bo nie jest to urządzenie, lecz drzewo, ale liśćmi tego drzewa będziemy karmić nasze jedwabniki, więc jest konieczne posiadanie go w naszym inwentarzu rzeczy niezbędnych. Pamiętajmy, czym lepsze jakościowo drzewo tym daje lepsze liście, a to daje z kolei lepsze kokony jedwabników.
c.d.n.