Einar napisał(a):Znakomity system walki, który w mało której grze występuje.
Walka w Wurmie mocno się różni od walk w innych MMO - o ile na przykład Mortal stawia mocno na akcję w tym aspekcie (przynajmniej tak widać na filmach), to Wurm przedstawia walkę mocno taktyczną - trwają tam one często i kilka minut, mają animacje ograniczone do minimum i to, co najważniejsze - opcję taktyczne. Potęgę ich systemu widać szczególnie w większych walkach bardziej doświadczonych graczy (lub ewentualnie graczy kontra epickie monstra, które w Wurmie też występują) - w moim przypadku na poziomie skilla broni 23 (maksymalnie można mieć 100) mam odblokowane tylko kilka opcji, ale zawsze lepsze to niż nic. Są to:
-hitboxy (obecnie mam 7, a mój bardziej doświadczony kolega z wioski 13)
-walka defensywna/normalna/agresywna (chyba tłumaczyć nie trzeba)
-przewaga wysokości (to też mówi samo za siebie)
-poziomy skupienia (jest ich 7)
-wpływ używanej broni na walkę
-wpływ odniesionych już ran na walkę (oczywiste jest, że jak ktoś jest zraniony w rękę, w której trzyma broń, to gorzej walczy, tu bardzo mocno to widać)
-ciosy specjalne unikatowe dla każdej broni (podobno jest ich 2 na broń, ale broni jest samych typów minimum ze 40, więc problemów z brakiem różnorodności być nie powinno)
-premia akcji takich, jak oflankowanie lub nieoczekiwany start walki (tego tłumaczyć nie trzeba)
-premia jakości broni, pancerzy itd. (broń ql 1 jest o 100% gorsza od broni ql 90)
-premia dodatkowych efektów na broni (to mówi samo za siebie)
Jest tego trochę, w ogóle to zauważyłem, że porównywać Wurma i Mortala to jak porównywać Obliviona z Baldur's gate, ewentualnie jeszcze bardziej złożone gry RPG -w tym przypadku Oblivion to Mortal, a Baldur's gate - Wurm online. Niby ten sam gatunek, a zupełnie inne podejście do gatunku, Wurm online to takie szachy dla ludzi lubiących myśleć i kochających mechanikę Haven and hearth (często ludzie z którymi rozmawiam przez GG nazywają Haven and hearth właśnie "Wurmem 2d"), a Mortal... Nie grałem, więc tu się za bardzo nie mogę wypowiedzieć, ale chyba dla ludzi przekładających akcję i maksymalną prostotę połączoną z logiką ponad wszystko.
Obecnie staram się ściągnąć do Wurma społeczność oraz zacząłem zakładanie strony tej gry. Z tego, co na razie policzyłem - do gry w Wurma przekonałem już 23 osoby, w tym 17 przetrwało pierwszy miesiąc i zaczęli grać przynajmniej bardzo często. Szkoda tylko, że Polacy nie są zbyt skłonni płacić abonament, ale w sumie dobrze, że chociaż grają na darmowym serwerze.