Mówiąc szczerze w optymalizacji silnika graficznego zdecydowanie ważniejsza od wiedzy matematycznej jest dobra znajomość API graficznego, a RAM - OOP i specyfika platformy/języka - nawet pisząc programy w 3d mało kiedy stosuję matematykę bardziej skomplikowaną niż macierze (wbrew pozorom bardzo proste do zrozumienia i stosowania), a i tak nie stanowi to nawet 10% czasu spędzonego nad kodem silnika graficznego.
Odnośnie Minecraftowego przeliczania bloków - to jest właśnie idealny przykład na sytuację, w której matematyka w ogóle nie jest wykorzystana. Formowanie bloków w jeden mesh to przede wszystkim sprawdzanie, co znajduje się dookoła i odpowiednia tego interpretacja (przykładowo "jeśli pode mną jest inny blok, dolna ściana nie ma być wyświetlana"). Z tego, co wiem mod Optifine optymalizuje to jeszcze bardziej, ale w "standardowym" Minecrafcie na pewno jest stosowana opisana wyżej metoda.
Tak z ciekawości, kiedy można się spodziewać pierwszej możliwości "wejścia" do gry?