Status serwera H&H widoczny tylko dla zalogowanych użytkowników.



  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Schowek



#1
Nadszedł chyba czas na mój pomysł. Chciałem to puścić na oficjalnym, ale chyba lepiej będzie najpierw się nasłuchać od Was.

Motywacja:
Klienty z opcją chowania i prześwietlania (X-ray) trochę napsuły w grze. Zablokowanie tej opcji jest według twórców bliskie niemożliwości. Tym samym nie ma gdzie ukryć swoich skarbów. Można to robić w altach (drugie i n-te postacie), ale to podobno ma być zablokowane w przyszłości i przy wylogowaniu upuszczałoby się na ziemię wszystkie przedmioty, które ma się przy sobie (choć to chyba przesada).

Cel:
Przydała by się możliwość chowania przedmiotów, która nie pozwalałaby na ich "ukazanie" przez użycie modyfikowanego klienta. Czyli sprawa musiałaby być załatwiana po stronie serwera.

Plan:
Może problem rozwiązałaby możliwość tworzenia schowków. Budowało by się je (jak swego rodzaju pojemniki) lub wykonywało operację ukrywania na przedmiocie. Budowane schowki to mogły by być dziuple czy dołki/norki w ziemi. Ukrywanie przedmiotów dotyczyło by np. łodzi czy niektórych pojemników (np. wicker basket, ale szafa może już nie). Potrzebne by były do tego jakieś materiały, to wiadomo. Jakie, to już mniej istotne szczegóły (gałęzie, czy wyrywana trawa). Dziuple mogłyby np. powstawać samoistnie losowo w starych drzewach i każdy mógłby je wykorzystać.
Odkrywanie schowka wymagałoby użycia umiejętności w sposób podobny do prospecting. Trwało by krócej (ale ok. 1-2 sekundy) odbywałoby się bez dodatkowych rekwizytów i miałoby mały zasięg np. 2-3 kratki. Czyli trzeb by było stać blisko schowka, żeby go znaleźć (wtedy miało by to sens). W ten sposób nie byłoby to po stronie klienta, tylko serwer by wysyłał informację dopiero na żądanie.
Można by jeszcze wprowadzić jakość kryjówek zależącą od którejś z cech, a także uzależnić możliwość ich wykrywania do np. perception czy/i exploration.



Odpowiedz



#2
Zbuduj strongboxy Wink
Szansa że ktoś Ci coś z nich zwinie jest nikła.



Odpowiedz



#3
Wiesz, nie jest problemem zabezpieczenie dobytku w miejscu "stałego pobytu". Palisada wystarcza na drobnych złodziei, a na poważniejszych pozostaje mur. Moim zdaniem zrobienie strongboxa jest trudniejsze niż zrobienie muru. Nakład pracy jest oczywiście inny, bo cegieł trzeba trochę naprodukować, ale i korzyści z muru inne. No i nakład pracy to jedno, a materiały to drugie. Do strongboxa potrzeba trzech metali (w tym stali, która też jest czasochłonna), do muru "jedynie" kutego żelaza.
Mi chodzi bardziej o metodę ukrywania przedmiotów dostępną na początku gry, lub w trakcie wypraw. Zdarzyło mi się stracić łódkę ze "skarbami" z całej wyprawy. Nie były to skrzynie pełne złota i pereł, ale było trochę szkoda. Gdyby był tylko klient gilbertusa, to nie było by tak dużego problemu (nie można w nim "schować" głazów), ale jest arksu, który usuwa wszystko do gołej ziemi.

A może taką "skrytką" mogły by być krzaki. Nowy rodzaj rośliny. Przeszukanie ich musiałoby zajmować trochę czasu, podobnie jak ukrycie w nich czegoś. Może do ukrycia trzeba by było mieć dodatkowo jakieś gałęzie [Bough].



Odpowiedz



#4
fajny wręcz wyjechany w kosmos mi się podoba mi też taki coś by się przydało.



Odpowiedz



#5
Cytat:...do muru "jedynie" kutego żelaza.

Nie tylko. Potrzeba też stali na bramę, wyjdzie mniej więcej tyle ile na strongbox.

A co do tematu:
Skrytki to dobry pomysł tylko po co one jak każdy mógłby takową znaleźć i zabrać twój dobytek który tam schowałeś?



Odpowiedz



#6
Chodzi o to, żeby nie było tak łatwo ich znaleźć (np. musiałbyś stać od niej 2 kratki lub mniej). To nie maję być sejfy, ale tymczasowe schowki. Podnoszą szansę ukrycia czegoś np. w podróży, albo na początku gry. Teraz z grą w dużej rozdzielczości i włączonym ukrywaniem obiektów czy X-rayem właściwie nie ma takiej możliwości.



Odpowiedz



#7
Moim skromnym zdaniem rzecz warta uwagi Smile Co prawda mi jeszcze nic nie zginęło, ale to tylko kwestia czasu.
Tak, to jest mój podpis. Ktoś oczekiwał czegoś więcej, hę?



Odpowiedz



#8
moim zdaniem możnaby było robic kryjówki lub je znajdowac i byłyby różne (lepsze i gorsze)
a którą się znajdzie zależy od percepcion razy explortation i możnaby np. znaleśc w dziupli
żołedzie lub wiewiórkę (jeśli dodadzą), ukęcic jej karczek i miec futerko i mięso dodające percepcion (wiewiórki ciągle zakopują i odkopują orzechy)


mogłoby byc też tak że coś można zakopac pod ziemią jakąś rzecz żeby np. :
1. jak człowiek kradnie na niczyim terenie to raczej nie chce mu się kopac wszędzie żeby cos znaleśc
2. jak jakiś wariat "zaatakuje" wioskę (nikogo nie bedzie i zniszczy wszystko) to nie znajdzie tego pod ziemią
3. fajnie by było, gdy np. kopie się soil do drzewka nagle się pojawia złoty naszyjnik

UWAGA! to powinno zmniejszac co jakiś czas quality rzeczy

I MOŻNABY BYŁO ZAKOPYWAC NP. CHEST ( CHEST NISZCZYŁBY SIĘ, ALE RZECZY W ŚRODKU NIE


TO WSZYSTKO
Hieronim



Odpowiedz



#9
hirek1 napisał(a):I MOŻNABY BYŁO ZAKOPYWAC NP. CHEST ( CHEST NISZCZYŁBY SIĘ, ALE RZECZY W ŚRODKU NIE

A jak ci się chest rozwali? Przedmioty wypadną i się nie będą psuć?



Odpowiedz



#10
jak się zepsuje to przedmioty będą psuć się normalnie, jak bez chestu
Zastępca prezesa klubu obrońców dzika.



Odpowiedz



Digg   Delicious   Reddit   Facebook   Twitter   StumbleUpon  


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości