18.06.2012, 22:17
Z okazji bardzo popularnego tematu o nowym świecie postanowiłem przygotowac poradnik jak zorganizowac swoje postacie tak by byc samowystarczalnym. Przydaje się to w dużych wioskach podzielonych na spore działki. Dodam też, że poradnik posłuży pewnie graczom, którzy spędzaja przy grze dużo czasu.
Początki świata przeważnie zaczynają się od poszukiwania złóż więc tworzymy mase altów i spawnujemy je po świecie. Warto już wówczas poszukac miejsca na przyszłą osadę a więc i na nasze główne postacie. Po znalezieniu najlepiej zrobic 4 osobne konta:
1.EXPLORER:
Najważniejszy na początek jest explorer. Musimy skupic się na wbijaniu Exploration oraz Survival. Exploration pozwoli oczywiście znaleźc lepsze curio oraz roślinki, ale przede wszystkim pozwoli zdobyc ziarna marchwi, na której zależy nam na początku najbardziej. (Dzięki niej wbijemy dużo percepcji, która pozwoli nam znajdowac jeszcze lepsze curio dla naszych przyszlych postaci). Survival będzie potrzebny nam by jakośc znalezionych rzeczy była oczywiscie najwyższa - wyścig o jakośc na początku jest najważniejszy. Gdy nasze współczynniki są już na tyle wysokie by zdobywane curio przewyższało możliwości przetwórcze naszych postaci skupiamy się na Marksmanship będzie to nam potrzebne do polowania na zwierzaki, potrzebujemy wysokiej jakosci kości na piły. Później warto pomyślec o przerobieniu naszego explorera na rangera, podstawy w postaci MM będziemy już mieli, jest to jednak ryzykowne, bo gdy zginie nam ranger w walce stracimy też explorera...
2. FARMER:
Z explorerem potrzebujemy kolejną postac farmera/craftera farming na początku nie kosztuje prawie nic więc tą postac rozwija się bardzo łatwo, w późniejszym czasie skupiamy się też na sewingu, carpentry oraz cookingu. Początki nie są zbyt wymagające więc łatwo podnosic jakosc roslinek, oraz drzewek gdy nasza wioska zdobyła jakieś lepsze złoża. Drzewa oczywiscie sadzimy najszybciej jak się da. W późniejszym okresie ta postac wymaga ogromnego wkładu lp oraz jedzenia, będzie praktycznie podstawą naszego fukncjonowania. Bez dobrego craftera nie będziemy w stanie odtworzyc szybko nowych wojowników, którzy zginą nam w walce.
3. GÓRNIK:
Mając farmera i explorera/łowcę musimy zaopatrzyc się w górnika. W tym wypadku chodzi tylko i wyłącznie o wyrabianie metalowego curio i wystarczającej na początku zbroji. Postac górnika robi się trudniej, wymaga to sporej ilości jedzenia na siłę (więc polowac będziemy musieli więcej) oraz lepszej jakości sprzętu wydobywczego. (Mając lepsze drzewka i kamienie lub feldspary jesteśmy wstanie zrobic całkiem nienajgorszy toporek do kopania)
4. WOJOWNIK:
Właściwie to jest najmniej wymagająca postac jeśli chodzi o czas. Logujesz się wsadzasz curio, pijesz herbatkę wylogowywujesz. Od czasu do czasu pożerasz tylko jedzenie na STR, AGI oraz CON, które wcześniej nazbierałeś.
Wojownik nie jest konieczną postacią ale wypada takiego miec. Przy takim doborze altów na swojej działce jesteś zupełnie samowystarczalny, nigdy nie będziesz ciężarem dla nikogo i nikogo nie będziesz musiał prosic o pomoc. Co więcej twój wojownik zwiększa siłę twojej wioski, a gdy każdy posiada swojego wioska jest potęgą.
Początki świata przeważnie zaczynają się od poszukiwania złóż więc tworzymy mase altów i spawnujemy je po świecie. Warto już wówczas poszukac miejsca na przyszłą osadę a więc i na nasze główne postacie. Po znalezieniu najlepiej zrobic 4 osobne konta:
1.EXPLORER:
Najważniejszy na początek jest explorer. Musimy skupic się na wbijaniu Exploration oraz Survival. Exploration pozwoli oczywiście znaleźc lepsze curio oraz roślinki, ale przede wszystkim pozwoli zdobyc ziarna marchwi, na której zależy nam na początku najbardziej. (Dzięki niej wbijemy dużo percepcji, która pozwoli nam znajdowac jeszcze lepsze curio dla naszych przyszlych postaci). Survival będzie potrzebny nam by jakośc znalezionych rzeczy była oczywiscie najwyższa - wyścig o jakośc na początku jest najważniejszy. Gdy nasze współczynniki są już na tyle wysokie by zdobywane curio przewyższało możliwości przetwórcze naszych postaci skupiamy się na Marksmanship będzie to nam potrzebne do polowania na zwierzaki, potrzebujemy wysokiej jakosci kości na piły. Później warto pomyślec o przerobieniu naszego explorera na rangera, podstawy w postaci MM będziemy już mieli, jest to jednak ryzykowne, bo gdy zginie nam ranger w walce stracimy też explorera...
2. FARMER:
Z explorerem potrzebujemy kolejną postac farmera/craftera farming na początku nie kosztuje prawie nic więc tą postac rozwija się bardzo łatwo, w późniejszym czasie skupiamy się też na sewingu, carpentry oraz cookingu. Początki nie są zbyt wymagające więc łatwo podnosic jakosc roslinek, oraz drzewek gdy nasza wioska zdobyła jakieś lepsze złoża. Drzewa oczywiscie sadzimy najszybciej jak się da. W późniejszym okresie ta postac wymaga ogromnego wkładu lp oraz jedzenia, będzie praktycznie podstawą naszego fukncjonowania. Bez dobrego craftera nie będziemy w stanie odtworzyc szybko nowych wojowników, którzy zginą nam w walce.
3. GÓRNIK:
Mając farmera i explorera/łowcę musimy zaopatrzyc się w górnika. W tym wypadku chodzi tylko i wyłącznie o wyrabianie metalowego curio i wystarczającej na początku zbroji. Postac górnika robi się trudniej, wymaga to sporej ilości jedzenia na siłę (więc polowac będziemy musieli więcej) oraz lepszej jakości sprzętu wydobywczego. (Mając lepsze drzewka i kamienie lub feldspary jesteśmy wstanie zrobic całkiem nienajgorszy toporek do kopania)
4. WOJOWNIK:
Właściwie to jest najmniej wymagająca postac jeśli chodzi o czas. Logujesz się wsadzasz curio, pijesz herbatkę wylogowywujesz. Od czasu do czasu pożerasz tylko jedzenie na STR, AGI oraz CON, które wcześniej nazbierałeś.
Wojownik nie jest konieczną postacią ale wypada takiego miec. Przy takim doborze altów na swojej działce jesteś zupełnie samowystarczalny, nigdy nie będziesz ciężarem dla nikogo i nikogo nie będziesz musiał prosic o pomoc. Co więcej twój wojownik zwiększa siłę twojej wioski, a gdy każdy posiada swojego wioska jest potęgą.
W9 - HopesFall
W8 - Godtuwn
W7 - Korpiklaani, AD, Cookietown
W6 - Polan Horde, Nova Hoota, D13, Winterfell, AD
W5 - Ruj I Chuj, Thorn in Foothills
W4 - Melina
W3 - Ostrowin, Clockwork City, Rhovanion
„Utopię waszą utopię”
W8 - Godtuwn
W7 - Korpiklaani, AD, Cookietown
W6 - Polan Horde, Nova Hoota, D13, Winterfell, AD
W5 - Ruj I Chuj, Thorn in Foothills
W4 - Melina
W3 - Ostrowin, Clockwork City, Rhovanion
„Utopię waszą utopię”