30.12.2011, 15:32
Żeby kompletnie nie dało się wejść musiałbyś wybudować brickwalla. Ale na początek powinien wystarczyć claim. Claim to totem, który chroni twój teren przed innymi (można go ominąć, ale o tym później). Żeby go zbudować potrzebujesz:
Skill Yeomanry za 4k LP
Skill Hearth Magic za 200 LP
Skill Hunting za 60 LP.
Potrzeba do niego: 4 kości, 1 patyk i 3 dreamy. Do tego właśnie potrzebny jest skill Hearth magic. Musisz zbudować Dream cathera z 2 patyków i 1 sznurka (dowolnego). Po około 20 minutach będziesz mógł zebrać dreama. Po prostu klikasz prawym przyciskiem myszki na cathera i wybierasz opcję "Harvest". Jeśli jej nie ma, to znaczy, że się nie naładował i musisz poczekać.
Kiedy masz już składniki, wchodzisz w Adventure->Stake Claim (taka krowia czacha na różowym tle). Wybierasz miejsce, gdzie ma stanąć twój claim. Po zbudowaniu da ci ochronę na 2 kratki w każdą stronę(po przekątnej też) tworząc kwadrat 5x5 (totem jest w środku). Można ten obszar rozszerzyć, ale będzie nas to kosztowało nasze LP, więc nie warto poszerzać go na więcej, niż potrzebujemy.
Ale żeby nie było tak dobrze, na sposoby są sposoby. Istnieją skille, które pozwalają nam na wejście na cudzego claima, zabranie mu rzeczy, a nawet rozwalanie jego przedmiotów (np. domu). Są 3 skille:
Dlatego warto zbudować chociażby płotek, gdyż żeby dostać się do naszej działeczki trzeba będzie mieć skill Vandalism oraz zostawi się trudno usuwalne scenty (o tym za chwilę).
Ale jak to? Ktoś może kupić sobie parę skilli i już nic nie mogę mu zrobić? Otóż też nie do końca. Każde przestępstwo zostawia ślady. Polecam ten poradnik. Można oczywiście kogoś wynająć, ale to raczej drogie rozwiązanie.
Jednak co w przypadku, gdy nie możemy sobie pozwolić na odwet lub na wyjęcie kogoś, by to za nas zrobił? Możemy się zabezpieczyć jeszcze na 2 sposoby: pierwszy to palisada , drugi to mur z cegieł (brickwall ).
Omówmy budowę palisady. Będziemy potrzebować:
Liny są łatwiejsze do zrobienia, jeśli masz wystarczająco dużo exploration. Około 10 znacznie ułatwi sprawę. Do zrobienia liny potrzebujemy 10 sznurków, kiedy je zbierzemy wchodzimy w Craft->Cloth Making->Rope. Potrzebujemy 5 lin, czyli 50 sznurków.
Kiedy już zbierzemy przynajmniej 1 sztukę każdego składnika pojawi nam się możliwość budowania palisady. Warto się do tego przygotować i zbudować całość za jednym zamachem, bo ktoś może przyjść i zniszczyć to, co już zbudowaliśmy. Warto przygotować w pobliżu kłody drewna (te które wypadają po ścięciu drzewa obok pnia), które możemy podzielić na bloczki. Pamiętajmy, że palisada musi stać na wybrukowanym terenie. Możemy to zrobić w czasie, kiedy schnie nasz pierwszy cornerpost (poniżej).
UWAGA: Pierwszy cornerpost (czyli to, co zbudujemy) musi schnąć przez 12 godzin. Upewnijmy się, że jutro będziemy mogli budować o tej godzinie, gdyż w innym przypadku ktoś może nam zrobić niemiłego psikusa (o tym później).
UWAGA: Palisady nie można zbudować bliżej niż 2 kratki od wody. Zatem nie warto budować się koło wody, gdyż możemy nie zauważyć koniecznego odstępu i palisada będzie do nieczego
Każdy segment palisady kosztuje 3 bloczki drewna, a każdy kolejny cornerpost 30 bloczków. Oczywiście nie dotyczy to sytuacji, jeśli zamierzamy zbudować nową palisadę niepołączoną ze starą. Kolejne cornerposty nie muszą schnąć.
Ale jeszcze wypadałoby mieć jakieś wyjście, prawda? Żeby zbudować bramę musimy zrobić to samo, co w przypadku płotka. Trzeba zbudować 2 cornerposty w odległości dwóch kratek od siebie. Nie muszą być one początkowe, można zbudować jeden początkowy, obejść całą działkę palisadą i zbudować drugi od drugiej strony. Pamiętaj o 2 kratkach wolnych, bo nie zbudujesz wyjścia. Kratki pod bramą muszą być wybrukowane, ale już nie trzeba brukować 2 kratek przed i za wyjściem, jak było kiedyś. Kiedy już jesteśmy gotowi do stawiania bramy, klikamy prawym na dowolny cornerpost przy bramie i na "Make gate to ****" Tam gdzie gwiazdki jest kierunek.
Wspominałem o "psikusie". Otóż ktoś może nam zablokować możliwość budowania od naszego cornerposta. Zrobić to można wybierając opcję "Seal" w menu cornera. Ta opcja jest jednak bardzo przydatna dla nas. UWAGA: Kiedy już zbudujemy całą palisadę, razem z wejściem, należy podejść do każdego cornerposta i kliknąć opcję "Seal". To uchroni nas przed zabudowaniem naszej bramy. "Seal" nie pozwala na dalsze budowanie od tego cornerposta. Gdybyśmy nie zasealowali, ktoś może podejść i zabudować wam bramę, co was może uwięzić na baaardzo długo, jeśli nie na zawsze.
Palisada jest bardzo dobrym środkiem ochrony przed większością złodziejaszków. Ale nie chroni nas całkowicie, ponieważ ktoś, kto ma bardzo dużo siły (626 z gołymi rękoma, 484 z młotem), może rozwalić naszą piękną palisadę gołymi rękami! UWAGA: Zawsze ktoś może spróbować zbudować tarana. Taran schnie 24 godziny, więc jeśli będziemy codziennie wchodzić na H&H, będziemy mogli go zniszczyć zanim będzie można go użyć.
Mur, zwany potocznie brickwallem, jest najlepszą istniejącą w H&H obroną. Jednak jest on dość drogi i wymaga sporo przygotowań, gdyż na każdego cornerposta potrzeba 5 wrought iron, a na bramę aż 5 sztabek stali. Jeśli nie wiecie, skąd wziąć takie rzeczy, polecam:Jak zdobyć żelazo i stal? Poradnik
A zatem mamy już prawie wszystko, pozostały jeszcze cegły. Warto zbudować kilka piecyków do wypalania cegieł, gdyż jest to proces czasochłonny. Teraz stawiamy naszego pierwszego cornerposta. Wymaga on 300 cegieł i 10 sztabek wrought iron. Schnie 12 godzin, więc lepiej się przygotować i zbudować go tak, żebyśmy mogli od razu kontynuować budowę. Każdy segment muru kosztuje 10 cegieł, a kolejne cornerposty (oprócz pierwszego) wymagają 50 cegieł i 5 sztabek wrought ironu. Brama będzie nas kosztować 75 cegieł i 5 sztabek stali. Kiedy zbudujemy mur i będziemy pilnować codziennie, czy nikt nam pod nosem tarana nie postawił, będziemy absolutnie bezpieczni. (Chyba że wychodzisz poza mur z kluczem od bramy. Do trzymania kluczy najlepiej jest mieć osobne konto z postacią-klucznikiem, na którą będziemy się logować tylko do otwierania i zamykania drzwi.)
Bardzo proszę o wytykanie mi wszystkich błędów, stawiam piwa Ukryty jest opis wytwarzania stali i żelaza. A, czy mógłby mi ktoś polecić jakiś darmowy program do rysowania? Dodałbym parę tricków, jak zaoszczędzić na materiałach.
Skill Yeomanry za 4k LP
Skill Hearth Magic za 200 LP
Skill Hunting za 60 LP.
Potrzeba do niego: 4 kości, 1 patyk i 3 dreamy. Do tego właśnie potrzebny jest skill Hearth magic. Musisz zbudować Dream cathera z 2 patyków i 1 sznurka (dowolnego). Po około 20 minutach będziesz mógł zebrać dreama. Po prostu klikasz prawym przyciskiem myszki na cathera i wybierasz opcję "Harvest". Jeśli jej nie ma, to znaczy, że się nie naładował i musisz poczekać.
Kiedy masz już składniki, wchodzisz w Adventure->Stake Claim (taka krowia czacha na różowym tle). Wybierasz miejsce, gdzie ma stanąć twój claim. Po zbudowaniu da ci ochronę na 2 kratki w każdą stronę(po przekątnej też) tworząc kwadrat 5x5 (totem jest w środku). Można ten obszar rozszerzyć, ale będzie nas to kosztowało nasze LP, więc nie warto poszerzać go na więcej, niż potrzebujemy.
Ale żeby nie było tak dobrze, na sposoby są sposoby. Istnieją skille, które pozwalają nam na wejście na cudzego claima, zabranie mu rzeczy, a nawet rozwalanie jego przedmiotów (np. domu). Są 3 skille:
- Trespassing (20k LP) - pozwala na chodzenie po claimie, zaglądanie do skrzynek, wchodzenie do domów i jaskiń.
Theft (30k LP) - pozwala na zabieranie ze skrzynek itemów oraz wynoszenie przedmiotów tzw. liftable - czyli te, które możemy podnieść na głowę, typu skrzynki, łódki.
Vandalism (50k LP) - pozwala na niszczenie i budowanie na terenie claima oraz na zbieranie roślin uprawnych.
Dlatego warto zbudować chociażby płotek, gdyż żeby dostać się do naszej działeczki trzeba będzie mieć skill Vandalism oraz zostawi się trudno usuwalne scenty (o tym za chwilę).
Ale jak to? Ktoś może kupić sobie parę skilli i już nic nie mogę mu zrobić? Otóż też nie do końca. Każde przestępstwo zostawia ślady. Polecam ten poradnik. Można oczywiście kogoś wynająć, ale to raczej drogie rozwiązanie.
Jednak co w przypadku, gdy nie możemy sobie pozwolić na odwet lub na wyjęcie kogoś, by to za nas zrobił? Możemy się zabezpieczyć jeszcze na 2 sposoby: pierwszy to palisada , drugi to mur z cegieł (brickwall ).
Omówmy budowę palisady. Będziemy potrzebować:
- 100 bloków drewna
10 wyprawionych skór
2 sztuk kleju kostnego
5 lin (nie sznurków, tylko lin)
- Yeomanry (4k LP)
Leather Working (600 LP)
Animal Husbandry (400 LP)
Liny są łatwiejsze do zrobienia, jeśli masz wystarczająco dużo exploration. Około 10 znacznie ułatwi sprawę. Do zrobienia liny potrzebujemy 10 sznurków, kiedy je zbierzemy wchodzimy w Craft->Cloth Making->Rope. Potrzebujemy 5 lin, czyli 50 sznurków.
Kiedy już zbierzemy przynajmniej 1 sztukę każdego składnika pojawi nam się możliwość budowania palisady. Warto się do tego przygotować i zbudować całość za jednym zamachem, bo ktoś może przyjść i zniszczyć to, co już zbudowaliśmy. Warto przygotować w pobliżu kłody drewna (te które wypadają po ścięciu drzewa obok pnia), które możemy podzielić na bloczki. Pamiętajmy, że palisada musi stać na wybrukowanym terenie. Możemy to zrobić w czasie, kiedy schnie nasz pierwszy cornerpost (poniżej).
UWAGA: Pierwszy cornerpost (czyli to, co zbudujemy) musi schnąć przez 12 godzin. Upewnijmy się, że jutro będziemy mogli budować o tej godzinie, gdyż w innym przypadku ktoś może nam zrobić niemiłego psikusa (o tym później).
UWAGA: Palisady nie można zbudować bliżej niż 2 kratki od wody. Zatem nie warto budować się koło wody, gdyż możemy nie zauważyć koniecznego odstępu i palisada będzie do nieczego
Każdy segment palisady kosztuje 3 bloczki drewna, a każdy kolejny cornerpost 30 bloczków. Oczywiście nie dotyczy to sytuacji, jeśli zamierzamy zbudować nową palisadę niepołączoną ze starą. Kolejne cornerposty nie muszą schnąć.
Ale jeszcze wypadałoby mieć jakieś wyjście, prawda? Żeby zbudować bramę musimy zrobić to samo, co w przypadku płotka. Trzeba zbudować 2 cornerposty w odległości dwóch kratek od siebie. Nie muszą być one początkowe, można zbudować jeden początkowy, obejść całą działkę palisadą i zbudować drugi od drugiej strony. Pamiętaj o 2 kratkach wolnych, bo nie zbudujesz wyjścia. Kratki pod bramą muszą być wybrukowane, ale już nie trzeba brukować 2 kratek przed i za wyjściem, jak było kiedyś. Kiedy już jesteśmy gotowi do stawiania bramy, klikamy prawym na dowolny cornerpost przy bramie i na "Make gate to ****" Tam gdzie gwiazdki jest kierunek.
Wspominałem o "psikusie". Otóż ktoś może nam zablokować możliwość budowania od naszego cornerposta. Zrobić to można wybierając opcję "Seal" w menu cornera. Ta opcja jest jednak bardzo przydatna dla nas. UWAGA: Kiedy już zbudujemy całą palisadę, razem z wejściem, należy podejść do każdego cornerposta i kliknąć opcję "Seal". To uchroni nas przed zabudowaniem naszej bramy. "Seal" nie pozwala na dalsze budowanie od tego cornerposta. Gdybyśmy nie zasealowali, ktoś może podejść i zabudować wam bramę, co was może uwięzić na baaardzo długo, jeśli nie na zawsze.
Palisada jest bardzo dobrym środkiem ochrony przed większością złodziejaszków. Ale nie chroni nas całkowicie, ponieważ ktoś, kto ma bardzo dużo siły (626 z gołymi rękoma, 484 z młotem), może rozwalić naszą piękną palisadę gołymi rękami! UWAGA: Zawsze ktoś może spróbować zbudować tarana. Taran schnie 24 godziny, więc jeśli będziemy codziennie wchodzić na H&H, będziemy mogli go zniszczyć zanim będzie można go użyć.
Mur, zwany potocznie brickwallem, jest najlepszą istniejącą w H&H obroną. Jednak jest on dość drogi i wymaga sporo przygotowań, gdyż na każdego cornerposta potrzeba 5 wrought iron, a na bramę aż 5 sztabek stali. Jeśli nie wiecie, skąd wziąć takie rzeczy, polecam:Jak zdobyć żelazo i stal? Poradnik
A zatem mamy już prawie wszystko, pozostały jeszcze cegły. Warto zbudować kilka piecyków do wypalania cegieł, gdyż jest to proces czasochłonny. Teraz stawiamy naszego pierwszego cornerposta. Wymaga on 300 cegieł i 10 sztabek wrought iron. Schnie 12 godzin, więc lepiej się przygotować i zbudować go tak, żebyśmy mogli od razu kontynuować budowę. Każdy segment muru kosztuje 10 cegieł, a kolejne cornerposty (oprócz pierwszego) wymagają 50 cegieł i 5 sztabek wrought ironu. Brama będzie nas kosztować 75 cegieł i 5 sztabek stali. Kiedy zbudujemy mur i będziemy pilnować codziennie, czy nikt nam pod nosem tarana nie postawił, będziemy absolutnie bezpieczni. (Chyba że wychodzisz poza mur z kluczem od bramy. Do trzymania kluczy najlepiej jest mieć osobne konto z postacią-klucznikiem, na którą będziemy się logować tylko do otwierania i zamykania drzwi.)
Bardzo proszę o wytykanie mi wszystkich błędów, stawiam piwa Ukryty jest opis wytwarzania stali i żelaza. A, czy mógłby mi ktoś polecić jakiś darmowy program do rysowania? Dodałbym parę tricków, jak zaoszczędzić na materiałach.