Status serwera H&H widoczny tylko dla zalogowanych użytkowników.



  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Grafika Poradnik dla modderów - edycja grafik



#1
Z okazji powstania nowego działu postanowiłem zrobic (mam nadzieje, że pierwszy) krótki poradnik jak modyfikowac wygląd przedmiotów w HnH. Poradnik działa tylko dla nieoficjalnych clientów.

Po pierwsze, potrzebujemy dwóch rzeczy:

1). Haven-res.jar (jest to paczka zwykłych tekstur z gry)
2). havenResUtil_v5.jar (jest to programik, który odkodowuje obrazki oraz po ich zmianie je koduje)

Następnie tworzymy sobie folder gdzie będziemy bawic się w modderów:
1). musimy wypakowac Haven-res.jar
2). musimy odkodowac obrazki (musimy wkleic programik havenResUtil.jar do folderu do którego wypakowaliśmy Haven-res.jar. Powinny się tam znajdowac dwa foldery META-INF oraz res
3). Naciskamy havenResUtil, wybieramy opcję extract i przez około minutę program będzie dekodował obrazki.
4). Programik stworzył nowy folder oprócz META-INF, res pojawia się out w środku znajdą się odkodowane obrazki. Dla przykładu obrazek statuetki znajduje się w out/res/gfx/terobjs/cstatue.res_0.png
[url=http://scr.hu/screenshooter/5736855/dqvdodo">http://scr.hu/screenshooter/5736855/dqvdodo</a><!-- m -->

Jeśli chcemy go teraz zmienic podejmujemy następne kroki:
5). Otwieramy ten .png przy pomocy jakiegokolwiek edytora, ja niestety mam tylko paint. Oraz edytujemy:
<!-- m --><a class="postlink" href="http://scr.hu/screenshooter/5736855/sratfrr">http://scr.hu/screenshooter/5736855/sratfrr</a><!-- m -->
6). Naszą pracę zapisujemy
7). Musimy teraz zakodowac obrazek. W havenResUtil naciskamy encode
8). Obrazek ten musimy znaleźc w folderze /res/gfx/terobjs/cstatue.res (Należy pamiętac, że to folder res wypakowany z haven-res.jar nie ten z out. !)
<!-- m --><a class="postlink" href="http://scr.hu/screenshooter/5736855/sbbbonu">http://scr.hu/screenshooter/5736855/sbbbonu</a><!-- m -->
następnie kopiujemy nasz cstatue.res (warto zawuażyc, że na screencie ma on późniejszą datę - oznacza to, że zostało zmodyfikowane)
9). skopiowany cstatue.res wklejamy do głównego folderu z grą gdzie mamy taką samą ścieżke /res/gfx...

Efekt finalny Big Grin Wygląda żałośnie bo zapomniałem okroic obrazka, później może poprawię:
<!-- m --><a class="postlink" href="http://scr.hu/screenshooter/5736855/kyqqqdu]http://scr.hu/screenshooter/5736855/kyqqqdu[/url]


Ps. mam nadzieje, że niczego nie pominąłem, proszę poprawic mnie jeśli widzicie jakieś błędy. Jeśli uważacie, że się nada prosiłbym o umieszczenie go w dziale dla modderów, myślę, że to dobry pomysł by ruszyc pracę do przodu.
W9 - HopesFall
W8 - Godtuwn
W7 - Korpiklaani, AD, Cookietown
W6 - Polan Horde, Nova Hoota, D13, Winterfell, AD
W5 - Ruj I Chuj, Thorn in Foothills
W4 - Melina
W3 - Ostrowin, Clockwork City, Rhovanion


„Utopię waszą utopię”



Odpowiedz



#2
Naprawdę super zabawa! Polecam edytować w jakimś innym edytorze niż Paint.
W4 - Sam na ogromnym świecie
W5 - LS of Drunk Tank
W6 - LS of Drunk Tank, York, Winterfell
W7 -
LS of Drunk Tank, York, AD, Polska KreV
W8 - --------------------------
W9 -
Polska KreV, Dis



Odpowiedz



Digg   Delicious   Reddit   Facebook   Twitter   StumbleUpon  


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości