29.01.2011, 13:40
Witam,
postanowiłem napisać krótki poradnik odnośnie walki, zacząłem od dystansowej. Nie jest to ostateczny kształt, ale ponieważ już może komuś pomóc postanawiam go tutaj zamieścić. Formatowanie kuleje, ponieważ niezbyt się na tym znam na forach...
Pierwszym zagadnieniem będzie walka dystansowa, gdyż jest prostsza z początku. Marksmanship daje wielkie możliwości, to szybka metoda polowań i do tego bardzo bezpieczna. Potrzeba nam do tego tylko procy i kamieni, bardziej zaawansowani strzelcy zaczną używać łuku i strzał (do łuku potrzeba umiejętności Archery).
Gdy założymy procę, a w inwentarzu znajdzie się parę kamieni, możemy ruszać podbijać świat. Z menu walki wybieramy shoot i klikamy lewym przyciskiem myszy na cel. Pojawi się pasek pokazujący nasze szanse trafienia w cel, gdy uznamy, że jest wystarczająco wysoko, znowu klikamy lewy przycisk myszy i w ten sposób strzelamy do naszego celu.
Podczas celowania można chodzić i pływać. Robimy to trzymając klawisz ctrl na klawiaturze i klikając lewym przyciskiem myszy w miejsce gdzie chcemy się przemieścić. Możemy też zrezygnować z oddania strzału, klikając prawym przyciskiem myszy.
Przejdźmy do trudniejszych zagadnień, mianowicie jak efektywnie strzelać. Na szybkość ładowania paska ma wpływ parę czynników. Są to: broń (jakość procy lub łuku), amunicja (jakość kamieni w procy akurat nie ma wpływu), odległość między celem, a strzelającym i poziom marksmanship celującego. Do tego trzeba pamiętać, że jeśli ty lub twój cel poruszacie się, pasek namierzania zacznie spadać. Należy pamiętać, że możesz mieć 100 poziom marksmanship, ale ze słabym sprzętem nie da ci to żadnej przewagi.
Podstawowym narzędziem jest proca, łatwo ją zrobić i prosto o amunicję. Proca jest najłatwiejsza do naciągnięcia, zadaje jednak najmniej obrażeń. Łuki wymagają większego wysiłku na naciąg i przede wszystkim strzał, które najlepiej trzymać w kołczanie (mieści się do 40 na raz). Zadają za to przeważnie większe obrażenia gdy już trafimy.
Wspomniałem o obrażeniach zadawanych bronią dystansową, więc rozwinę i ten temat. Broń dystansowa omija pancerz przeciwnika. Obrażenia zależą znowu od broni i od strzał, ale również od perception strzelającego (im wyższy tym więcej obrażeń) i agility celu (im wyższy tym mniej obrażeń).
Na koniec wypiszę parę ciekawostek i porad:
postanowiłem napisać krótki poradnik odnośnie walki, zacząłem od dystansowej. Nie jest to ostateczny kształt, ale ponieważ już może komuś pomóc postanawiam go tutaj zamieścić. Formatowanie kuleje, ponieważ niezbyt się na tym znam na forach...
Pierwszym zagadnieniem będzie walka dystansowa, gdyż jest prostsza z początku. Marksmanship daje wielkie możliwości, to szybka metoda polowań i do tego bardzo bezpieczna. Potrzeba nam do tego tylko procy i kamieni, bardziej zaawansowani strzelcy zaczną używać łuku i strzał (do łuku potrzeba umiejętności Archery).
Gdy założymy procę, a w inwentarzu znajdzie się parę kamieni, możemy ruszać podbijać świat. Z menu walki wybieramy shoot i klikamy lewym przyciskiem myszy na cel. Pojawi się pasek pokazujący nasze szanse trafienia w cel, gdy uznamy, że jest wystarczająco wysoko, znowu klikamy lewy przycisk myszy i w ten sposób strzelamy do naszego celu.
Podczas celowania można chodzić i pływać. Robimy to trzymając klawisz ctrl na klawiaturze i klikając lewym przyciskiem myszy w miejsce gdzie chcemy się przemieścić. Możemy też zrezygnować z oddania strzału, klikając prawym przyciskiem myszy.
Przejdźmy do trudniejszych zagadnień, mianowicie jak efektywnie strzelać. Na szybkość ładowania paska ma wpływ parę czynników. Są to: broń (jakość procy lub łuku), amunicja (jakość kamieni w procy akurat nie ma wpływu), odległość między celem, a strzelającym i poziom marksmanship celującego. Do tego trzeba pamiętać, że jeśli ty lub twój cel poruszacie się, pasek namierzania zacznie spadać. Należy pamiętać, że możesz mieć 100 poziom marksmanship, ale ze słabym sprzętem nie da ci to żadnej przewagi.
Podstawowym narzędziem jest proca, łatwo ją zrobić i prosto o amunicję. Proca jest najłatwiejsza do naciągnięcia, zadaje jednak najmniej obrażeń. Łuki wymagają większego wysiłku na naciąg i przede wszystkim strzał, które najlepiej trzymać w kołczanie (mieści się do 40 na raz). Zadają za to przeważnie większe obrażenia gdy już trafimy.
Wspomniałem o obrażeniach zadawanych bronią dystansową, więc rozwinę i ten temat. Broń dystansowa omija pancerz przeciwnika. Obrażenia zależą znowu od broni i od strzał, ale również od perception strzelającego (im wyższy tym więcej obrażeń) i agility celu (im wyższy tym mniej obrażeń).
Na koniec wypiszę parę ciekawostek i porad:
- zwierzęta atakują cię po pierwszym strzale, chyba, że zadałeś dużo obrażeń, wtedy zaczną uciekać
- polowania z łódki są bezpieczniejsze, ale nie podpływaj za blisko, zwierzęta mogą niszczyć łodzie
- gdy zwierze ucieka, goń je i użyj punch, za każdym razem trafisz
- niedźwiedź gdy zacznie uciekać wraca za jakiś czas, ale śpiesz się, może automatycznie przerwać walkę gdy nie trafisz go po dłuższym czasie
- nie ogradzaj się płotem! Teraz niektóre zwierzęta niszczą również i znaki budowy, jak i ogrodzenia, co ciekawe nie niszczą ich gdy uciekają