Status serwera H&H widoczny tylko dla zalogowanych użytkowników.



  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Zabezpieczanie wioski



#1
Do napisania poradnika skłoniło mnie to że polskie wioski ciągle są raidowane. Pokażę w nim jak zabezpieczyć wioskę przed atakiem.

1.Położenie
Najgorsze miejsce na budowę wioski jest zaraz nad wodą. Dlaczego? Ponieważ można wybudować taran w dużym oddaleniu od wioski, zabrać go na tratwę i przypłynąć pod mury naszej osady. Przypominam że taran może przejechać około 25 kratek zanim się zepsuje. Po naprawie taran schnie 8 h, przez które można go zsabotować.

2.Umocnienia
Najlepszymi umocnieniami są klify, ponieważ nie da się ich zniszczyć ani przez nie przejść. Niestety nie możemy ich sami zbudować więc trzeba szukać odpowiednich miejsc.
Zaraz po klifach jest brickwall. Aby go zniszczyć potrzeba taran i kilka silnych osób. Jego budowa wymaga mnóstwa surowców, ale opłaca się.
Ostatnim murem jest palisada. Łatwa w budowie nawet dla małych wiosek, ale w przeciwieństwie do brick wall'a da się ją zniszczyć rękami.

3.Brama
Najważniejsza zasada: nigdy nie noście klucza do wioski przy sobie. Jeśli wioska posiada village claim zbudujcie cross road, jeśli nie zróbcie alta z kluczem. Przy cross roadzie należy pamiętać aby mieć stały dostęp do trunków, aby nie okazało się że nie macie czym zbić travel wearies i nie możecie wyjść z wioski. Polecam pole z winem/chemielem za murami wioski aby zapewnić stały dostęp alkoholów.

4.Mieszkańcy
Do wioski przyjmuje się tylko zaufane osoby. Na wiadomości typu "daj hs'a plisss" nie odpowiadamy. Hs'y graczy powinny być znane tylko im i zaufanym osobom, a hf'y w domach. Nie podajemy hs'a w wątku rekrutacyjnym. Najlepiej rekrutować osoby powyżej 16, 18 lat. Nie mówię że młodsze osoby są gorsze, czasami trafiają się 13 latkowie bardziej rozgarnięci od 17 latków. Tak czy siak takich wyjątków nie jest dużo. Przed przyjęciem polecam też sprawdzić czy ta osoba udziela się na forum (i jak się udziela). Nie polecam też przyjmowania osób grających w hnh kilka dni.

5.Podziemia
Do wioski łatwo się dostać przez nie zabezpieczoną jaskinie/kopalnie. Aby tego uniknąć powinno się wejścia pod ziemie zabezpieczać palisadą/brick wall'em.

6.Inne rady
-Nie dawajcie innym tabliczek z cr'ów które są w środku wioski
-Starajcie się utrzymywać dobre stosunki z sąsiadami
-Nie zostawiajcie scentów nawet w opuszczonych osadach
-Złoża surowców również powinny być zabezpieczone
-Pamiętajcie o claimie. Jak nie jesteście w stanie zrobić village claima postawcie chociaż zwykły claim.
-
Kod:
http://www.havenandhearth.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=7116

Mam nadzieje że dzięki mojemu poradnikowi będziecie potrafili zabezpieczyć wioskę i rozwijać się w spokoju.[/code]



Odpowiedz



#2
Kod:
http://www.havenandhearth.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=7116




Odpowiedz



#3
Poradnik na oficjalnej stronie jest troszkę nieaktualny, twój zbyt ogólnikowy. Napiszę tutaj tylko o samym układzie wioski, który może pomóc w bezpieczeństwie.
Klify to bardzo zły pomysł. Właśnie dlatego, że nie można ich ruszyć, a co chwila znajdują się sposoby na ich przeskakiwanie, tzw. cliffjumpy. Brickwall również sam w sobie nie jest zabezpieczeniem, istnieją walljumpy. Są to bugi przed którymi nie ma ochrony, ale samo zaplanowanie wioski daję jakieś zabezpieczenie.
Do R&C dostali się wrogowie poprzez walljump za pomocą krzesełek. Nic nie zdziałali, ponieważ przekroczenie głównego muru pozwoliło im tylko na bieganie po ulicach wioski, w czasie gdy napastnicy szukali celów, my przygotowaliśmy kontratak.
Osobiście widzę dwa rodzaje zabezpieczeń, które zniechęcają potencjalnych grieferów.
Rozwiązanie dla wiosek żyjących w komunie, to budowanie pierścieni muru. Ogrodzone centrum i co parę kratek mapy nowy mur. Ma to zaletę, że trzeba wykonać parę walljumpów i to już często odstrasza. Druga zaleta, to nikt z zewnątrz nie widzi co się dzieje w środku.
Problemem w takim przypadku jest faktyczna wielkość wioski (wioska szybko "puchnie", łatwo dojść do linii wody) i duży wysiłek jaki trzeba włożyć w budowanie coraz większych murów. Do tego village claim musi obejmować WSZYSTKIE mury i jeszcze kawałek za nimi.
Drugie rozwiązanie, stawiające na prywatność to wspólny mur i murowanie każdej działki z osobna. Kradzież w tym przypadku jest cholernie utrudniona, bo wbijając się na czyjąś działkę, griefer nie ma pewności, że coś znajdzie.
Problemem są działki na obrzeżach murów, wybudowane zbyt blisko są narażone na "przypadkowe" strzały. Dodatkowo zwiększają się koszta - więcej kornerów i bram.
Kształt może mieć znaczenie, kąty wklęsłe mogą posłużyć do stawiania taranów zabezpieczonych strong boxami. Tak samo mur wybudowany zbyt blisko klifu.
Porada o budowaniu się z dala od wody to dobry pomysł. Od czego są teleporty?
Najgorszym z możliwych zabezpieczeń jest palisada PRZED murem. Widziałem to wielokrotnie i rozumiem czemu ludzie tak robią, za palisadą czują się bezpieczniejsi budując mur. Źle. Przychodzi palibasher (ktoś kto niszczy palisadę z łapy), widzi róg muru za palisadą i dziękuje bogom za nierozwagę mieszkańców. W tym momencie niszczy kawałek palisady, dobudowuje kawałek muru z NIEZASEALOWANEGO cornera, stawia taran, domek gdzie rezyduje jego alt ze scentami do summonowania głównej postaci i czeka 24h.
Jest pewnie jeszcze dużo ważnych elementów które pominąłem bo wyleciały mi z głowy, nie przygotowałem się do tego posta. Jak coś mi się przypomni na temat samego rozplanowania miasta to dodam coś od siebie.
p
o
n
i
e
w
a
ż

d
ł
u
g
a

s
t
o
p
k
a

t
o

j
e
s
t

t
o



Odpowiedz



#4
A do Granhardu jakim sposobem się dostaliście walljum?
Czy szpieg?



Odpowiedz



#5
re4der napisał(a):3.Brama
Przy cross roadzie należy pamiętać aby mieć stały dostęp do trunków, aby nie okazało się że nie macie czym zbić travel wearies i nie możecie wyjść z wioski. Polecam pole z winem/chemielem za murami wioski aby zapewnić stały dostęp alkoholów.

A tabaka to co, pies? Wink Mniej roboty, a efekt dobry.



Odpowiedz



#6
Kael_ napisał(a):
re4der napisał(a):3.Brama
Przy cross roadzie należy pamiętać aby mieć stały dostęp do trunków, aby nie okazało się że nie macie czym zbić travel wearies i nie możecie wyjść z wioski. Polecam pole z winem/chemielem za murami wioski aby zapewnić stały dostęp alkoholów.

A tabaka to co, pies? Wink Mniej roboty, a efekt dobry.

Tytoń działa wolniej (musisz poczekać na bufa) i zajmuje więcej miejsca.
Jeżeli chodzi o alkohole to wystarczy kilka wiader w skrzynce albo beczka, a tytoniu musiał byś mieć kilka szaf żeby osiągnąć ten sam efekt.
[you] jeśli pomogłem postaw piwko.



Odpowiedz



#7
Co nie zmienia faktu, że jest mniej roboty i osobom z małymi wymaganiami może się bardziej opłacać tabaka, Niż zrywanie grapes, wyciskanie, przenoszenie do beczek i czekanie tydzień ingame :p Kto co lubi.



Odpowiedz



#8
Wino działa natychmiastowo, tabaka co jakiś czas obniża TW, więc jeśli np. planujemy teleportację parę razy to tabaka może być lepszym rozwiązaniem. Jeśli zależy nam na czasie to wino nadaje się lepiej.
p
o
n
i
e
w
a
ż

d
ł
u
g
a

s
t
o
p
k
a

t
o

j
e
s
t

t
o



Odpowiedz



Digg   Delicious   Reddit   Facebook   Twitter   StumbleUpon  


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości