16.10.2011, 22:25
[center][glow=red]Tropienie[/glow][/center]
Żyjesz spokojnie w wiosce wraz z przyjaciółmi czy też to sam na odludziu z dala od innych wiosek oraz konfliktów wiodąc spokojny żywot (bądź nie), aż któregoś dnia logujesz się i widzisz rozwalone szafy, domy, piece, martwe ciała przyjaciół.
W takich sytuacjach przeważnie myślimy o zemście, odzyskaniu tego co nam skradziono. Ten poradnik pokarze wam w jaki sposób zbierać tropy/ślady (scent's) oraz jak posługując się nimi, tropić.
1. Potrzebne skille :
- The Will to Power - 200 LP
- Unarmed Combat - 200 LP
- Valor - 1000 LP
- Ranging - 7500 LP
* - Rage - 30000 LP
** - Murder - 100000 LP
* - potrzebujemy tą umiejętność, żeby przywoływać postacie oraz móc z nimi walczyć
** - ta umiejętność pozwala nam bić ogłuszoną postać doprowadzając ją do śmierci
2. Tropy/Ślady
Aby móc widzieć Tropy/Ślady trzeba włączyć "Toggle Tracking" (Adventure-->Toggle Tracking). Po włączeniu tej opcji będziemy widzieć trop (obłok pary, chmurka, ślad stopy).
Aby zobaczyć jakiekolwiek ślady musimy mieć odpowiednio rozwinięte statystyki, percepcje i eksplorację, ponieważ od testu percepcja*exploracja vs. inteligencja*stealth przeciwnika zależy czy będziemy widzieć tropy czy też nie. (musimy mieć większy iloczyn PER*EXP od iloczynu INT*STH przeciwnika).
Jeżeli uda nam się zobaczyć ślad, klikamy PPM na niego i wybieramy opcję "Track".
Do plecaka mogą nam trafić następujące ślady :
Odor of Trespassing - taki ślad zostawia ktoś kto wszedł na teren objęty personal claim'em, wszedł do domku, zajrzał do skrzynki czy szafy czyli ogólnie rzecz biorąc interakcja. Utrzymuje się on 8h i nie można nim przywołać postaci, jedynie tropić.
Reek of Theft - trop złodzieja który przywłaszczył sobie jakiś przedmiot. Utrzymuje się 2 dni i 16h oraz można przywołać nim gracza, jak i tropić.
Vile Vapor of Vandalism - ślad wandalizmu czyli kogoś kto np. zaczoł niszczyć/zniszczył jakiś obiekt, ale również który coś zbudował czy postawił tabliczkę budowy. Utrzymuje się 4 dni oraz można przywołać nim gracza, jak i tropić.
Smell of Assault - osoba która zaatakowała innego gracza zostawia właśnie taki ślad (wystarczy zainicjować walkę). Utrzymuje się on 16h i nie można nim przywołać postaci, jedynie tropić.
Stink of Battery - zostawiany podczas ogłuszenia postaci. Utrzymuje się 4 dni oraz można przywołać nim gracza, jak i tropić.
Stench of Murder - ślad zostawiany przy zabiciu jakiegoś hearthling'a. Utrzymuje się 9 dni i 8h oraz można przywołać nim gracza, jak i tropić.
3. Tropienie
Jeżeli mamy już w plecaku zebrane tropy, klikamy na nie prawym i są 2 lub 3 możliwe opcje do wyboru :
- Track Hearth - tropisz ognisko postaci (Hearth Fire) do którego możesz np przywołać postać (tylko ślady które pozwalają na to). Mogą nam pojawić się dwa komunikaty, czerwone koło albo "The Perpetrator has no hearth fire" o tym później.
- Track Perpetrator - tropisz postać która popełniła przestępstwo i zostawiła ślady. Również mogą nam pojawić się dwa komunikaty, czerwone koło lub "The Perpetrator is offline now" czyli po prostu postać jest offline.
*- Track Stolen Object - tropisz skradzione przedmioty. Również występują dwa komunikaty, czerwone koło i informacja o niedostępności przedmiotów (nie można wytropić przedmiotów).
Czerwone koło
Pojawia się wtedy gdy mamy możliwość tropienia. Tak więc poprostu podążamy za ciemniejszym klinem, aż dotrzemy do źródła czyli do ogniska lub postaci lub przedmiotów.
*Okienko z "Direction" oraz "Delta" jest dostępne w Enderze.
*- Tylko w przypadku "Reek of Theft"
4. Wymiar sprawiedliwości
Gdy uda nam się dotrzeć do ogniska przestępcy i mamy zakupioną umiejętność Rage możemy przywołać ją, a następnie ogłuszyć-->okraść/zabić. W tym celu należy wziąć do ręki trop, najechać na ognisko przestępcy i kliknąć ?chyba? "Force Summon". Musimy również wiedzieć o tym, że nie da się przywołać postaci do ogniska jeśli jest ona online (zielony płomyczek).
Jeżeli zdarzy nam się że podczas tropienia ujawi nam się komunikat : "The Perpetrator has no hearth fire" oraz postać będzie offline to możemy przywołać delikwenta gdziekolwiek chcemy, czyli np. w swoim domku w piwnicy albo w środku lasu, aby to zrobić należy tak jak w przypadku ogniska wciąć ślad do ręki, PPM na ziemię i "Force Summon".
UWAGA!!!
- z każdą czynnością zostawiamy 1 ślad, czyli np jeśli ktoś ukradnie nam 10 skór to zostawi 10 scentów
- w zależności od rodzaju śladów, mamy ich pewną ilość (możliwości użycia)
- przywołanie postaci zabiera nam cały 1 trop
- klin może być szerszy lub węższy niż na screen'ie, zależy to głównie od iloczynu PERC*EXPLO
O czymś zapomniałem? Coś pominąłem? Coś jest niejasne? Komentarze mile widziane.
Żyjesz spokojnie w wiosce wraz z przyjaciółmi czy też to sam na odludziu z dala od innych wiosek oraz konfliktów wiodąc spokojny żywot (bądź nie), aż któregoś dnia logujesz się i widzisz rozwalone szafy, domy, piece, martwe ciała przyjaciół.
W takich sytuacjach przeważnie myślimy o zemście, odzyskaniu tego co nam skradziono. Ten poradnik pokarze wam w jaki sposób zbierać tropy/ślady (scent's) oraz jak posługując się nimi, tropić.
1. Potrzebne skille :
- The Will to Power - 200 LP
- Unarmed Combat - 200 LP
- Valor - 1000 LP
- Ranging - 7500 LP
* - Rage - 30000 LP
** - Murder - 100000 LP
* - potrzebujemy tą umiejętność, żeby przywoływać postacie oraz móc z nimi walczyć
** - ta umiejętność pozwala nam bić ogłuszoną postać doprowadzając ją do śmierci
2. Tropy/Ślady
Aby móc widzieć Tropy/Ślady trzeba włączyć "Toggle Tracking" (Adventure-->Toggle Tracking). Po włączeniu tej opcji będziemy widzieć trop (obłok pary, chmurka, ślad stopy).
Aby zobaczyć jakiekolwiek ślady musimy mieć odpowiednio rozwinięte statystyki, percepcje i eksplorację, ponieważ od testu percepcja*exploracja vs. inteligencja*stealth przeciwnika zależy czy będziemy widzieć tropy czy też nie. (musimy mieć większy iloczyn PER*EXP od iloczynu INT*STH przeciwnika).
Jeżeli uda nam się zobaczyć ślad, klikamy PPM na niego i wybieramy opcję "Track".
Do plecaka mogą nam trafić następujące ślady :
Odor of Trespassing - taki ślad zostawia ktoś kto wszedł na teren objęty personal claim'em, wszedł do domku, zajrzał do skrzynki czy szafy czyli ogólnie rzecz biorąc interakcja. Utrzymuje się on 8h i nie można nim przywołać postaci, jedynie tropić.
Reek of Theft - trop złodzieja który przywłaszczył sobie jakiś przedmiot. Utrzymuje się 2 dni i 16h oraz można przywołać nim gracza, jak i tropić.
Vile Vapor of Vandalism - ślad wandalizmu czyli kogoś kto np. zaczoł niszczyć/zniszczył jakiś obiekt, ale również który coś zbudował czy postawił tabliczkę budowy. Utrzymuje się 4 dni oraz można przywołać nim gracza, jak i tropić.
Smell of Assault - osoba która zaatakowała innego gracza zostawia właśnie taki ślad (wystarczy zainicjować walkę). Utrzymuje się on 16h i nie można nim przywołać postaci, jedynie tropić.
Stink of Battery - zostawiany podczas ogłuszenia postaci. Utrzymuje się 4 dni oraz można przywołać nim gracza, jak i tropić.
Stench of Murder - ślad zostawiany przy zabiciu jakiegoś hearthling'a. Utrzymuje się 9 dni i 8h oraz można przywołać nim gracza, jak i tropić.
3. Tropienie
Jeżeli mamy już w plecaku zebrane tropy, klikamy na nie prawym i są 2 lub 3 możliwe opcje do wyboru :
- Track Hearth - tropisz ognisko postaci (Hearth Fire) do którego możesz np przywołać postać (tylko ślady które pozwalają na to). Mogą nam pojawić się dwa komunikaty, czerwone koło albo "The Perpetrator has no hearth fire" o tym później.
- Track Perpetrator - tropisz postać która popełniła przestępstwo i zostawiła ślady. Również mogą nam pojawić się dwa komunikaty, czerwone koło lub "The Perpetrator is offline now" czyli po prostu postać jest offline.
*- Track Stolen Object - tropisz skradzione przedmioty. Również występują dwa komunikaty, czerwone koło i informacja o niedostępności przedmiotów (nie można wytropić przedmiotów).
Czerwone koło
Pojawia się wtedy gdy mamy możliwość tropienia. Tak więc poprostu podążamy za ciemniejszym klinem, aż dotrzemy do źródła czyli do ogniska lub postaci lub przedmiotów.
*Okienko z "Direction" oraz "Delta" jest dostępne w Enderze.
*- Tylko w przypadku "Reek of Theft"
4. Wymiar sprawiedliwości
Gdy uda nam się dotrzeć do ogniska przestępcy i mamy zakupioną umiejętność Rage możemy przywołać ją, a następnie ogłuszyć-->okraść/zabić. W tym celu należy wziąć do ręki trop, najechać na ognisko przestępcy i kliknąć ?chyba? "Force Summon". Musimy również wiedzieć o tym, że nie da się przywołać postaci do ogniska jeśli jest ona online (zielony płomyczek).
Jeżeli zdarzy nam się że podczas tropienia ujawi nam się komunikat : "The Perpetrator has no hearth fire" oraz postać będzie offline to możemy przywołać delikwenta gdziekolwiek chcemy, czyli np. w swoim domku w piwnicy albo w środku lasu, aby to zrobić należy tak jak w przypadku ogniska wciąć ślad do ręki, PPM na ziemię i "Force Summon".
UWAGA!!!
- z każdą czynnością zostawiamy 1 ślad, czyli np jeśli ktoś ukradnie nam 10 skór to zostawi 10 scentów
- w zależności od rodzaju śladów, mamy ich pewną ilość (możliwości użycia)
- przywołanie postaci zabiera nam cały 1 trop
- klin może być szerszy lub węższy niż na screen'ie, zależy to głównie od iloczynu PERC*EXPLO
O czymś zapomniałem? Coś pominąłem? Coś jest niejasne? Komentarze mile widziane.